18. 5. 2024

Poslední týdny ukazují, že Hollywood má problém


Když se podíváme na tržby z filmů, které v USA dorazily v červnu do kin, mohli bychom dospět k jednoduchému závěru: Hollywood má problém se svými filmovými franšízami.

Když se podíváme na tržby z filmů, které v USA dorazily v červnu do kin, mohli bychom dospět k jednoduchému závěru: Hollywood má problém se svými filmovými franšízami. Noví Piráti z Karibiku, Transformers či třeba Mumie si vedly nečekaně špatně a vydělaly o stovky milionů dolarů méně než jejich předchůdci. Jenže takový závěr by ignoroval letošní úspěchy, kterými byly filmy jako Logan, Strážci Galaxie Vol. 2 či Wonder Woman. Namísto problémů s frančízou se tak zdá, že Hollywood má problém tradiční: Často dělá špatné filmy.

Doposud se na malý zájem diváků v USA dalo reagovat s tím, že hlavní je návštěvnost v zemích, jako je Čína. Jenže i tam začíná být znatelný odklon od neustále se opakujících akčních filmů. Anonymní šéfové filmových studií se dnes často vymlouvají na to, že návštěvnost kin negativně ovlivňuje kritika na internetových stránkách jako Rotten Tomatoes. Tito lidé tvrdí, že dříve tomu tak nebývalo, ale toto ohánění se minulostí je směšné. Dříve by totiž byl jen těžko natočen pátý díl Pirátů z Karibiku poté, co ten čtvrtý ani zdaleka nepokryl svůj obrovský rozpočet. Jen těžko by byla za bezpečnou sázku považována Pobřežní hlídka. Diváci se těmto dílům dříve nevyhýbali kvůli kritice na internetu. Prostě o ně neměli zájem.

Je pravda, že poslední Piráti z Karibiku, pátý díl Transformerů či další verze Mumie si vedou dobře v zahraničí. Tento úspěch brání tomu, aby se z nich staly úplné finanční katastrofy. I tak se ale jejich návratnost drží znatelně pod očekáváním a nedosahuje návratnosti prvních dílů těchto filmových sérií. A zdá se, že to samé bude platit o „Já padouch 3“. Americká studia se sice snaží eliminovat propady tržeb v USA tím, že se svými filmy snaží zaplavit čínský trh. Nicméně se zdá, že čínský divák už začíná mít americké produkce dost.

Největší zisky letos zatím vydělaly nízkorozpočtové filmy Uteč (Get Out) a Rozpolcený (Split). Režisérem prvního byl Jordan Peele a druhého Night Shyamalan. Dobře si vedou i některá nákladná pokračování existujících frančíz. Publikum není ale zvědavé na neustálé opakování toho, co už jednou vidělo a o co již ztratilo zájem. A zatím stále není jasné, zda je Hollywood schopen brát tuto novou situaci vážně.

Autor: David Sims

(Zdroj: The Atlantic)
 

 

Bojíte se nám napsat ze svého e-mailového účtu? Založte si ihned nový zabezpečený e-mail.

ZALOŽIT NOVÝ E-MAIL PŘIHLÁSIT SE K E-MAILU


Váš komentář byl uspěšně přidán.

ROZUMÍM

Registrace proběhla v pořádku

Autorizační link Vám byl odeslán na email

Pokračovat
Investmakers používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.